Neurologopedia z elementami tyflologopedii
2 050 zł
- Wykłady 0
- Quizy 0
- Liczba godzin 470
- Semestry 3
- Cena za semestr 2 050 zł
- Studenci 0
- Oceny Tak
Możliwość dofinasowania dla przedsiębiorców i ich pracowników – oferta zamieszczona w Bazie Usług Rozwojowych
Neurologopedia z elementami tyflologopedii
Celem studiów jest uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii oraz kwalifikacji neurologopedy.
studia są przeznaczone dla osób, które posiadają tytuł magistra a uprawnienia zawodowe logopedy zdobyły w ramach pomagisterskich studiów logopedycznych; specjalności logopedycznej na stacjonarnych studiach magisterskich lub uzyskały stopień magistra logopedii. Ukończenie studiów nie jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu specjalisty neurologopedy w ramach służby zdrowia. Studia zapewniają niezbędne przygotowanie teoretyczne, bez wymaganego przepisami stażu. Neurologopeda ma uprawnienia do pracy w placówkach służby zdrowia o charakterze zamkniętym (oddziały rehabilitacji, neurologii, psychiatrii), do pracy w placówkach specjalnych (z osobami upośledzonymi umysłowo, z mózgowym porażeniem dziecięcym), jak również do posługiwania się tytułem zawodowym „neurologopeda” w praktyce prywatnej.
Studia przygotowują logopedów do pracy z pacjentami z dysfunkcjami Ośrodkowego Układu Nerwowego, m.in. pracy z dziećmi z nieprawidłowych ciąż i porodów, z zespołami genetycznymi, z wadami narządów zmysłów (zwłaszcza wzroku i słuchu) oraz osób dorosłych z zaburzeniami mowy. W programie studiów uwzględniono ćwiczenia laboratoryjne i praktyki w ośrodkach typu: szpitale, poradnie oraz ośrodki szkolno-wychowawcze. Zajęcia audytoryjne będą się odbywały w soboty i niedziele, zaś zajęcia praktyczne – w tygodniu. Przewidziane są one w placówkach medycznych i ośrodkach szkolno – wychowawczych na terenie Krakowa.
Warunkiem ukończenia studiów jest uczestnictwo we wszystkich zajęciach i zdanie egzaminu końcowego, będącego prezentacją studium przypadku.
Rodzaj studiów: dokształcające
Neurologia dziecięca i elementy diagnostyki neurologicznej
Psychologia kliniczna (psychozy, nerwice, zaburzenia osobowości)
Psychologia niewidomych (z wadami zmysłów)
Terapia logopedyczna osób z wadą wzroku
Orofacjalne zaburzenia mowy
Neonatologia
Wczesna interwencja logopedyczna
Diagnoza neurologopedyczna od okresu prenatalnego (12 miesiąca życia)
Stymulacja rozwoju dziecka w pierwszym roku życia
Diagnoza i terapia zaburzeń karmienia
Elementy fizjoterapii i osteopatii w zaburzeniach neurologicznych
Terapia osób z zespołami wad genetycznych
Choroby neurologiczne o podłożu metabolicznym
Elementy psychoterapii (rodzice w kryzysie, depresja)
Dogoterapia
Arteterapia
VHT
Metody wykorzystywane w neurologopedii
Jąkanie i inne niepłynności mówienia
Mutyzm
SLI i inne zaburzenia związane z uszkodzeniami mózgu
Oligofazja – zaburzenia mowy u osób upośledzonych umysłowo
Zaburzenia rozwoju psychicznego u dzieci i młodzieży
Schizofazja u osób dorosłych
Terapia integracji sensorycznej w neurologopedii
Autyzm
Neurolingwistyczny kontekst zaburzeń mowy (wybrane zagadnienia z neuroanatomii, neurofizjologii i patologii mowy)
Afazja
Zaburzenia mowy i głosu w aspekcie uszkodzeń CUN. Zaburzenia mowy w chorobach neurodegeneracyjnych
Dyzartria
Dysfagia
Diagnoza i terapia miofunkcjonalna
Studium przypadku (diagnoza + terapia)
Praktyka
470 godzin (w tym 57 godzin praktyk)
Lista przedmiotów:
Neurologia dziecięca i elementy diagnostyki neurologicznej
Psychologia kliniczna (psychozy, nerwice, zaburzenia osobowości)
Psychologia niewidomych ( z wadami zmysłów)
Terapia logopedyczna osób z wadą wzroku
Orofacjalne zaburzenia mowy
Neonatologia
Wczesna interwencja logopedyczna
Diagnoza neurologopedyczna od okresu prenatalnego (12 miesiąca życia)
Diagnoza i terapia zaburzeń karmienia
Elementy fizjoterapii i osteopatii w zaburzeniach neurologicznych
Terapia osób z zespołami wad genetycznych
Choroby neurologiczne o podłożu metabolicznym
Elementy psychoterapii (rodzice w kryzysie, depresja)
Dogoterapia
Arteterapia
VHT
Metody wykorzystywane w neurologopedii
Jąkanie i inne niepłynności mówienia
Jąkanie i inne niepłynności mówienia
Mutyzm
DLD i inne zaburzenia związane z uszkodzeniami mózgu
Oligofazja – zaburzenia mowy u osób upośledzonych umysłowo
Zaburzenia rozwoju psychicznego u dzieci i młodzieży
Schizofazja u osób dorosłych
Terapia integracji sensorycznej w neurologopedii
Autyzm
Neurolingwistyczny kontekst zaburzeń mowy (wybrane zagadnienia z neuroanatomii, neurofizjologii i patologii mowy)
Afazja
Zaburzenia mowy i głosu w aspekcie uszkodzeń CUN. Zaburzenia mowy w chorobach neurodegeneracyjnych ( lub neurozwyrodnieniowych ) (choroba Alzhaimera, pomijanie stronne itp..)
Dyzartria, Dysfagia (lub Neurogenne zaburzenia połykania)
Diagnoza i terapia miofunkcjonalna
Studium przypadku (diagnoza + terapia)
Praktyka