Logopedia
1 825 zł
- Wykłady 0
- Quizy 0
- Liczba godzin 737
- Semestry 4
- Cena za semestr 1 825 zł
- Studenci 0
- Oceny Tak
Studia podyplomowe kwalifikacyjne przeznaczone dla osób z wykształceniem pedagogicznym, psychologicznym, socjologicznym, filologicznym, uprawniające do pracy w placówkach oświatowych oraz placówkach służby zdrowia zainteresowanych problematyką rozwoju mowy, odstępstw od normy rozwojowej oraz zagadnieniami terapii zaburzeń mowy.
Kandydaci na podyplomowe studia logopedyczne winni legitymować się tytułem magistra oraz posiadać uprawnienia pedagogiczne.
W przypadku osób z tytułem licencjata konieczne jest dodatkowo przedstawienie dokumentu potwierdzającego kontynuowanie studiów w ramach SUM.
Wymagane jest zaświadczenie od logopedy potwierdzające poprawność w zakresie sprawności językowej i komunikacyjnej kandydata.
Wymagane jest przedstawienie suplementu do dyplomu
Ukończenie podyplomowych studiów logopedycznych gwarantuje, iż absolwent rozumie złożoność zjawisk, od których zależy prawidłowy rozwój mowy (blok przedmiotów medycznych i psychologicznych); potrafi dokonać analizy i oceny mowy z punktu widzenia jej rozwoju i normy (przedmioty lingwistyczne, psychologiczne); zdobywa umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i różnicowania zaburzeń mowy, a w konsekwencji prowadzenia ich efektywnej terapii.
Blok przedmiotów pedagogicznych uzupełnia wiedzę logopedyczną o wiedzę na temat procesu wychowania i terapii pedagogicznej zaburzeń w czytaniu i pisaniu, komunikacji interpersonalnej, współpracy z rodzicami i nauczycielami.
Lista przedmiotów:
Wprowadzenie do logopedii
Neuropsychologia + neuropsychologiczne podstawy zaburzeń mowy
Psychiatria dziecięca
Wybrane zagadnienia z anatomii, fizjologii i patologii człowieka
Foniatria (fizjologia i patologia narządów mowy), zaburzenia głosu. Audiologia pedagogiczna
Fonetyka nadawania i odbioru
Podstawowe wiadomości o systemie fonologicznym języka polskiego
Prawidła poprawnej wymowy
Podstawowe wiadomości o rozwoju psychomotorycznym i zaburzeniach rozwoju dziecka od 0 – 3 r.ż
Psychologiczne problemy rozwoju i zaburzeń dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Język jako zjawisko społeczne; elementy socjolingwistyki
Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
Wady twarzowo-zgryzowe i ich wpływ na wady wymowy. Ortodoncja.
Dysglosje
Podstawowe wiadomości o budowie gramatycznej, o składni i słownictwie języka polskiego
Integracja percepcyjno-motoryczna
Dyslalia
Anartria i dyzartria
Komunikacja alternatywna
Metodyka postępowania logopedycznego (w tym: diagnostyka zaburzeń mowy)
Wczesna interwencja logopedyczna
Niedokształcenie mowy o typie afazji.
Afazja
Zaburzenia mowy upośledzonych umysłowo, psychogenne zaburzenia mowy.
Jąkanie oraz inne logoneurozy
Zaburzenia czytania i pisania
Opóźniony rozwój mowy
Dwujęzyczność – zaburzenia komunikacji językowej
Logorytmika
Terapia miofunkcjonalna
Współpraca z rodzicami
Pedagogika specjalna – wybrane zagadnienia
Surdologopedia
Metodyka usuwania zaburzeń w czytaniu i pisaniu
Kultura żywego słowa – emisja głosu
Psychoterapia. Metody relaksacji i reedukacji psychomotorycznej dzieci.
Zaburzenia komunikacji językowej – autyzm
Seminarium dyplomowe
Praktyka
Studia realizują standard kształcenia nauczyciela logopedy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, zał. nr 3.