• START
  • O NAS
  • OFERTA
  • REKRUTACJA
  • DLA SŁUCHACZA
  • KONTAKT
    12 25 24 547
    podyplomowe@uafm.edu.pl
    Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu AFMKolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu AFM
    • START
    • O NAS
    • OFERTA
    • REKRUTACJA
    • DLA SŁUCHACZA
    • KONTAKT

      Rekrutacja

      • Strona główna
      • Oferta
      • Rekrutacja
      • Wdrażanie i utrzymanie dostępności

      Wdrażanie i utrzymanie dostępności

      STUDIA PODYPLOMOWE
      Rekrutacja, Studia podyplomowe
      (0 Opinia)
      2 750 zł
      • Opis

      Odbiorcy studiów:
      Studia kierowane są do osób zajmujących się dostępnością dla różnych użytkowników (w tym dla osób z niepełnosprawnościami) w swoich instytucjach m.in. koordynatorów dostępności, doradców, osób organizujących pracę instytucji, w których powołanie koordynatora nie jest wymagane, pracowników administracji rządowej i samorządowej, osób organizujących wydarzenia (różnego rodzaju, od sportowych po kulturalne) oraz dla osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów (menadżerowie projektów, pracownicy działów HR), a także osób pracujących w organizacjach pozarządowych.

      Forma prowadzenia zajęć:
      wykłady teoretyczne, warsztaty, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje grupowe, praca nad indywidualnym projektem, testy – zajęcia prowadzone w formie hybrydowej (stacjonarnie i online).

      Cele studiów:
      Studia mają za zadanie przygotować kompleksowo do wdrożenia i utrzymania dostępności w instytucji/jednostce, przybliżając zakres dostępności wymaganej Ustawą o zapewnieniu dostępności (architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej) i wprowadzając kwestie związane z ewakuacją osób z niepełnosprawnościami, dostępnością procedur oraz tworzeniem planu poprawy dostępności (planowanie, wdrażanie, sprawdzanie, koordynacja).
      W ramach studiów Słuchacze zapoznają się z wiedzą i standardami różnych zakresów dostępności, ucząc się przy tym, jak można je samodzielnie sprawdzić (lub jakimi kryteriami się kierować, zlecając to innym). Równocześnie studia mają też przygotować ich do samodzielnej organizacji dostępności w instytucji: planowania procesów wdrożenia i utrzymania dostępności, zatrudniania osób z niepełnosprawnościami, organizacji wydarzeń, tworzenia i egzekwowania planu dostępności w instytucji.

      Korzyści:
      Absolwent studiów będzie potrafił:
      ●    zarządzać różnorodnością i włączeniem społecznym w organizacji,
      ●    rozróżnić podstawowe środki zapewnienia dostępności i zastosować je w praktyce,
      ●    diagnozować problemy jakie pojawiają się w praktyce funkcjonowania instytucji publicznej w zakresie organizacji dostępności (w tym dostępności wydarzeń),
      ●    opracować plan działania w zakresie dostępności instytucji,
      ●    wykorzystać różne formy finansowania dla zapewnienia dostępności instytucji,
      ●    zastosować wymagania dostępności w realizacji zadań publicznych,
      ●    organizować stanowisko pracy dla osoby z niepełnosprawnością,
      ●    przeprowadzić podstawowy audyt dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej i proceduralnej,
      ●    prowadzić obsługę klientów z różnymi niepełnosprawnościami, również w sytuacjach konfliktowych, z poszanowaniem ich praw i z zachowaniem niezbędnej asertywności,
      ●    tworzyć dostępne dokumenty, teksty alternatywne dla treści wizualnych, napisy do multimediów i teksty łatwe do czytania i rozumienia (ETR),
      ●    opracować procedury ewakuacji osób z niepełnosprawnościami z budynku i przestrzeni oraz obsługiwać sprzęt do ewakuacji (wózki, materace i maty).

      Prowadzący:
      Specjaliści – praktycy dostępności w różnych zakresach (architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej, proceduralnej, ewakuacji), biegli w postępowaniach prowadzonych na podstawie skarg na brak dostępności, członkowie i współpracownicy podmiotów uprawnionych do certyfikacji dostępności przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

      Studia prowadzone we współpracy z Fundacją Polska Bez Barier

       

      Działalność Fundacji:

      ●       Mamy wieloletnie doświadczenie w pracy nie tylko na rzecz, ale przede wszystkim z osobami z różnymi niepełnosprawnościami (nawet skład osobowy Fundacji jest tego przykładem),

      ●       Nie tylko dzielimy się wiedzą, ale też sami realizujemy i współtworzymy projekty,

      ●       Przeprowadzamy ponad 100 szkoleń rocznie z zakresu profesjonalnej obsługi klientów z różnymi niepełnosprawnościami oraz projektowania uniwersalnego (m.in. dla architektów, zarządców, administratorów przestrzeni / obiektów),

      ●       Przeprowadzamy audyty dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej,

      ●       Realizujemy projekty lub usługi, w ramach których realizowane były działania szkoleniowe lub doradztwo dla przedsiębiorców z zakresu działań innowacyjnych lub rozwojowych, w tym z technologii kompensacyjnych, technologii asystujących i projektowania uniwersalnego,

      ●       Od 2018 roku szeroko promujemy nieznany do tej pory w Polsce temat ewakuacji OzN – informujemy, szkolimy, uczestniczymy w konferencjach branżowych (m.in. Konferencja SIPT we Wrocławiu),

      ●       Opracowaliśmy dokumenty: „Standardy dostępności dla m.st. Warszawy” (2017), „Wrocławskie standardy dostępności” (2019) i „Wrocławskie standardy dostępności. Przestrzenie osiedlowe” (2019) oraz publikację „Dostępność. Bezpieczna ewakuacja” (2022).

      Lista przedmiotów:
      1. Historia i teoria dostępności
      2. Różnorodność i włączenie (polityka antydyskryminacyjna)
      3. Prawne i administracyjne aspekty zarządzania dostępnością
      4. Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami
      5. Obsługa klientów i klientek
      6. Dostępność architektoniczna
      7. Bezpieczeństwo i ewakuacja
      8. Dostępność cyfrowa
      9. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
      10. Dostępność wydarzeń
      11. Organizacja i koordynacja dostępności (plan działania)

      Liczba godzin ogółem: 196
      Liczba semestrów: 2
      Liczba punktów ECTS: 30
      Forma studiów: studia niestacjonarne
      Cena za całość (2 semestry): 5500 zł

      • Wykłady 0
      • Quizy 0
      • Liczba godzin 196
      • Semestry 2
      • Cena za semestr 2 750 zł
      • Studenci 0
      • Oceny Tak
      • Opis
      2 750 zł
      • Udostępnij:

      Zobacz także:

      Akademia Architekta wnętrz Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Akademia Architekta wnętrz

      0
      0
      3 250 zł
      Akademia menedżera Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Akademia menedżera

      0
      0
      3 250 zł
      Analityk ds. Cyberbezpieczeństwa Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Analityk ds. Cyberbezpieczeństwa

      0
      0
      4 250 zł
      Audyt wewnętrzny Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Audyt wewnętrzny

      0
      0
      2 750 zł
      Business English (Język angielski w biznesie) Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Business English (Język angielski w biznesie)

      0
      0
      3 250 zł

      Pełna oferta

      • Kursy
      • Kursy - rekrutacja
      • Kursy z zakresu USG
      • Nowość
      • Rekrutacja
      • Rekrutacja przedłużona
      • Specjalizacje
      • Studia podyplomowe
      • Studia podyplomowe - Warszawa

      Ostatnio dodane

      Akademia Architekta wnętrz

      Akademia Architekta wnętrz

      3 250 zł
      Akademia menedżera

      Akademia menedżera

      3 250 zł
      logo-uafm-bialy

      12 25 24 547, 12 25 24 546

      podyplomowe@uafm.edu.pl

      Kolegium Kształcenia Podyplomowego
      Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

      ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków
      budynek A, pok. A 215

      czynne: wtorek-sobota 8.30-15.30

      Facebook-f Instagram Youtube Linkedin

      Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

      Polityka prywatności | administracja stroną

      • uafm.edu.pl