• START
  • O NAS
  • OFERTA
  • REKRUTACJA
  • DLA SŁUCHACZA
  • KONTAKT
    12 25 24 547
    podyplomowe@uafm.edu.pl
    Kolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu AFMKolegium Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu AFM
    • START
    • O NAS
    • OFERTA
    • REKRUTACJA
    • DLA SŁUCHACZA
    • KONTAKT

      Rekrutacja

      • Strona główna
      • Oferta
      • Rekrutacja
      • Systemowe zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

      Systemowe zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

      STUDIA PODYPLOMOWE
      Rekrutacja, Studia podyplomowe
      (0 Opinia)
      3 100 zł
      sp-zdrowie
      • Opis

      Pierwsze w Polsce studia podyplomowe łączące systemy zarządzania jakością z klinicznymi standardami jakości dla szpitali i POZ organizowane pod patronatem Towarzystwa Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej w Polsce we współpracy ze Specjalistycznym Szpitalem im. Stefana Żeromskiego w Krakowie, 5 Wojskowym Szpitalem Klinicznym z Polikliniką w Krakowie, DEKRA Polska, IMPACTIS oraz Kancelarią Adwokacką Radosława Tymińskiego. Uczestnicy studiów zapoznają się z metodyką skutecznej integracji wymagań określonych w międzynarodowej normie ISO 9001: 2015 ze standardami akredytacyjnych dla szpitali oraz POZ Ministra Zdrowia. Skuteczne połączenie tych standardów w efekcie prowadzi do kompleksowego zarządzania jakością w jednostce medycznej zapewniając bezpieczną opiekę pacjentom. Wykładowcy wspólnie ze studentami wypracują wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem w oparciu o wymagania zawarte w Ustawie o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.

      Zajęcia prowadzone są przez współautorów standardów akredytacyjnych, doświadczonych wizytatorów oceniających jednostki medyczne pod względem realizacji wymagań określonych w standardach akredytacyjnych Ministra Zdrowia, praktyków zarządzających od wielu lat systemami jakości w jednostkach medycznych, audytorów wiodących posiadających bogate doświadczenie w certyfikacji systemów zarządzania jakością wg standardów normy ISO 9001: 2015 w branży medycznej oraz lekarzy, prawników, trenerów rozwoju osobistego, coachów i mentorów.

      ADRESACI:

      Specjaliści ds. zarządzania jakością, Pełnomocnicy ds. zarządzania jakością, Kierownicy Zespołów Zarządzania Jakością, Dyrektorzy Działów Zarządzania Jakością, Dyrektorzy i Kierownicy Działów / Zespołów funkcjonujących w szpitalach i przychodniach, Dyrektorzy Szpitali i Przychodni oraz ich Zastępcy, jak również Prezesi Zarządu i Członkowie Zarządu kierujący szpitalami i/lub przychodniami, a także Przewodniczący i Członkowie Rad Nadzorczych lub Rad Społecznych w podmiotach leczniczych. Studia skierowane są również do: lekarzy i pracowników szpitali oraz przychodni, którzy uczestniczą w prowadzonych projektach poprawy jakości, analizach zdarzeń niepożądanych oraz pracach komitetów i zespołów ukierunkowanych na doskonalenie funkcjonowania szpitala oraz przychodni w kontekście zwiększania bezpieczeństwa opieki nad pacjentami.

      PATRONAT

      OPIS STUDIÓW:

      Program studiów został tak opracowany, aby „podróż” poprzez poszczególne arkana wiedzy wciągała uczestników w wymiar praktycznego doświadczenia zarządzania jakością w jednostce medycznej. Szczególnie zauważalne jest to w procentowym stosunku wykładów do zajęć praktycznych, który realizuje metodykę 50/50 tj. 50% wykładów i 50% zajęć praktycznych. Dodatkowym atutem wymiaru praktycznego studiów są warsztaty prowadzone na terenie Specjalistycznego Szpitala im. Stefana Żeromskiego w Krakowie oraz 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego w Polikliniką w Krakowie, które swym zakresem obejmują: planowanie, prowadzenie i dokumentowanie audytu wewnętrzny systemu zarządzania jakością wraz z planowaniem działań doskonalących.

      Część teoretyczna studiów uzupełniana jest warsztatami praktycznymi. Uczestnicy studiów, zgłębianie wiedzy o zarządzaniu jakością, zaczynają od zapoznania się z podstawowymi informacji tj. wymaganiami standardów akredytacyjnych Ministra Zdrowia w zakresie szpitali oraz POZ, wymaganiami normy ISO 9001: 2015 oraz aspektami prawnymi określającymi ramy funkcjonowania procesów klinicznych systemu zarządzania. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie uczestników studiów do podstawowego elementu określającego skuteczność działania jednostki medycznej, czyli metodyki projektowania, wdrażania i zarządzania systemem jakości. Ten obszar nie tylko zawiera takie fundamenty zarządzania jak: projektowanie strategii, przekładanie jej na realne działania w ramach zarządzania ryzykiem, zarządzania projektami oraz zarządzania procesami, ale także uwzględnia ten najistotniejszy czynnik jakim są nasi partnerzy w ramach realizowanego przedsięwzięcia, czyli pracownicy jednostki medycznej. Wymiar tej wiedzy programowo oscyluje w zakresie zarządzania zmianą, skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz praktycznej metodyki coachingu i mentoringu ukierunkowanej na rozwój emocjonalny i kompetencyjny pracowników z uwzględnieniem procesu zarządzania talentami.

      W ramach programu studiów duży nacisk położony jest na metodykę oceny skuteczności systemu zarządzania oraz doskonalenia procesów operacyjnych i klinicznych jednostki medycznej. Uczestnicy poznają metody efektywnego prowadzenia audytu wewnętrznego – z wykorzystaniem wyników oceny ryzyka – ukierunkowanego na punkty krytyczne systemu zarządzania. Kolejnym tematem zintegrowanym z audytem wewnętrznym jest kompleksowy monitoring procesów operacyjnych i klinicznych stanowiący pomiar „pulsu” systemu zarządzania, wykorzystywany do oceny skuteczności podejmowanych działań w jednostce medycznej. Dopełnieniem procesu doskonalenia systemu zarządzania jest omówienie systemu zgłaszania i postępowania ze zdarzeniami niepożądanymi z wykorzystaniem metodyki RCA oraz Protokołu Londyńskiego. Temat ten wyczerpuje zakres wiedzy o skutecznym prowadzeniu analizy przyczynowo – skutkowej, projektowaniu i wdrażaniu działań korygujących oraz oceny ich skuteczności z uwzględnieniem zachowania integralności systemu zarządzania. Ostatnim programowym aktem studiów jest przeprowadzenie projektu poprawy jakości ukierunkowanego na aspekty kliniczne (wg metodyki DMAIC) wraz z oceną jego skuteczności. 

      Studenci przystąpią do dwóch egzaminów semestralnych (testy jednokrotnego wyboru) na zakończenie pierwszego i drugiego semestru. Pozytywny wynik testów będzie podstawą do wydania certyfikatów potwierdzających kompetencje: Pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością, Auditora wewnętrznego systemu zarządzania jakością wydanych przez IMPACTIS oraz certyfikatu Menadżer zarządzania jakością w ochronie zdrowia wydanego przez Towarzystwo Promocji Jakości w Ochronie Zdrowia. Studia zakończą się egzaminem końcowym w ramach którego studenci będą mieli za zadanie zaprezentować wyniki przeprowadzonego projektu poprawy jakości.

       

      CEL EDUKACYJNY:

      Zapewnienie kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania jakością w jednostkach ochrony zdrowia w obszarze projektowania, wdrażania i zarządzania systemem przenikającym wszystkie procesy realizowane w szpitalach i przychodniach. Uczestnicy po ukończeniu studiów będą w pełni przygotowani do profesjonalnego zarządzania i dynamicznego doskonalenia systemu zarządzania jakością ukierunkowanego na zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów i efektywności funkcjonowania jednostek ochrony zdrowia.

      CERTYFIKATY:

      • świadectwo ukończenia studiów podyplomowych „Systemowe zarządzanie jakością w ochronie zdrowia” wystawione przez Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

      • certyfikat „Pełnomocnika ds. systemowego zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2015” wystawiony przez IMPACTIS

      • certyfikat „Auditora wewnętrznego systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2015” wystawiony przez IMPACTIS

      • certyfikat „Menadżer zarządzania jakością w ochronie zdrowia” wystawiony przez Towarzystwo Promocji Jakości w Opiece Zdrowotnej

      • certyfikat potwierdzający przeprowadzenie „Projektu poprawy jakości w oparciu o metodykę DMAIC (SIX SIGMA)” wystawiony przez IMPACTIS

      • Indywidualny raport z badania FRIS (style myślenia i style działania) wraz z omówieniem wyników on-line we współpracy z firmą IMPACTIS

      Uzyskanie powyższych certyfikatów poprzez uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez firmy szkoleniowe to koszt w granicach 15 000,00 zł (brutto). Koszt naszych studiów zawierających znacznie szerszy zakres merytoryczny to 6 200,00 zł (brutto).

      Po uzyskaniu pozytywnych wyników egzaminów semestralnych można, za dodatkową opłatą, otrzymać rozpoznawalne na całym świecie certyfikaty wystawione przez międzynarodową firmę DEKRA, potwierdzające kompetencje:

      1. Pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2015

      2. Auditora wewnętrznego systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2015

       

      LISTA PRZEDMIOTÓW:

      1. Siedem zasad zarządzania jakością – budowanie świadomości
      2. Wymagania systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2015 w ujęciu praktycznym
      3. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem
      4. Wymagania standardów akredytacyjnych dla szpitali w ujęciu praktycznym
      5. Wymagania akredytacyjne w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz funkcjonowania podmiotów leczniczych wykonujących inwazyjne procedury zabiegowe i operacyjne w ujęciu praktycznym
      6. Wymagania standardów akredytacyjnych dla Podstawowej Opieki Zdrowotnej w ujęciu praktycznym
      7. Coaching i mentoring – narzędzia zarządzania, motywacji i odkrywania talentów
      8. Zarządzanie zmianą jako strategiczny element zarządzania personelem
      9. Opracowanie i zarządzanie projektem poprawy jakości z wykorzystaniem metodyki Six Sigma
      10.Określanie kierunków strategicznych – misja, wizja, cele strategiczne. Wstęp do zarządzania ryzykiem
      11.Analiza SWOT. Projektowanie kierunków rozwoju – strategia szpitala (Balanced Scorecard)
      12.Monitorowanie i pomiar skuteczności procesów systemu zarządzania jakością – prezentacja wyników
      13.Ocena ryzyka na poziomie strategicznym i operacyjnym
      14.Projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością w ujęciu procesowym. Podstawy mapowania procesów
      15.Projektowanie procesów klinicznych i operacyjnych z wykorzystaniem schematu blokowego
      16.Praktyczne wykorzystanie rachunku kosztów jakości w jednostce medycznej
      17.Rachunek kosztów jakości w korelacji z monitorowaniem i pomiarem procesów klinicznych
      18.Opracowanie i wdrożenie projektu poprawy jakości w obszarze klinicznym
      19.Komunikacja z pacjentem i jego rodziną – postępowanie w trudnych sytuacjach
      20.Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
      21.Zarządzanie ryzykiem prawnym (studium przypadku)
      22.Wprowadzenie do zarządzania zdarzeniami niepożądanymi
      23.Analiza przyczynowo skutkowa wg Protokołu Londyńskiego
      24.System zgłaszania i zarządzania zdarzeniami niepożądanymi
      25.Analiza przyczynowo skutkowa wg metodyki RCA
      26.Metodyka prowadzenia analiz klinicznych (analizy zgonów, reoperacji, rehospitalizacji, przedłużonych pobytów, skutków zabiegów, resuscytacji, skutków wykonywanych znieczuleń) – studium przypadku
      27.Analizy kliniczne
      28.Wytyczne prowadzenia dokumentacji medycznej
      29.Kontrola dokumentacji medycznej pielęgniarek i położnych (studium przypadku)
      30.Standardy audytu systemu zarządzania jakością wg normy ISO 19 011: 2018
      31.Audyt systemu zarządzania jakością
      32.Regulamin organizacyjny placówki medycznej – podstawowe wymagania
      33.Postępowanie ze skargami pacjentów
      34.Przygotowanie, przeprowadzenie i udokumentowanie wyników audytu wewnętrznego wykonywanego w oddziałach szpitalnych
      35.Konsultacje do projektu (stacjonarne i on-line) – zaplanowanie i wdrożenie projektu poprawy jakości w obszarze klinicznym działalności szpitala

      Liczba godzin ogółem: 236

      Program może ulec zmianie

      OPINIE O STUDIACH

      „Oprócz omawianych standardów akredytacyjnych zostało podanych wiele cennych informacji, które będą mogła wprowadzić na grunt własnej placówki w celu poprawy bezpieczeństwa pacjentów.”

      „Fantastycznie prowadzone zajęcia, wiele cennych uwag, wskazówek. Dużo interesujących zagadnień. Zajęcia było bardzo wartościowe.”

      „Po raz pierwszy, ktoś w tak jasny sposób wyjaśnił wymagania normy ISO w połączeniu ze standardami akredytacyjnymi – czyli można tych dwóch systemów nie wykluczać, a wręcz odwrotnie sprawić by w firmie mogły funkcjonować jako jeden system wzajemnie się uzupełniając.”

      „Bardzo dobrze poprowadzone zajęcia, praktyczne, konkretne, kompetentne, informacje przydatne do wykorzystania w pracy. Praktyczne przykłady do wykorzystania w codziennej pracy.”

      „Bardzo profesjonalne, praktyczne i przejrzyste wykłady.”

      „Wiedza została przekazana w prosty, oczywisty sposób.”

      BIOGRAMY WYKŁADOWCÓW

      • Marcin Bugała
      • Barbara Kutryba
      • Halina Kutaj-Wąsikowska
      • Anna Włudarczyk
      • Rafał Kacorzyk
      • Radosław Tymiński
      • Joanna Wcześniak
      • Urszula Sulowska-Banaś
      • Agnieszka Leś
      • Justyna Rutkowska
      • Magdalena Dmuch
      • Grzegorz Wymysłowski
      • Roksana Siewierska-Stachura
      Marcin Bugała
      Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych „Systemowe zarządzanie jakością w ochronie zdrowia”. Certyfikowany Lean Expert Black Belt, Executive Coach, Facylitator, Six Sigma Black Belt, Trainer of Business, Quality Lead Auditor. Doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc przez 21 lat funkcje Pełnomocnika ds. rozwoju systemu zarządzania, Pełnomocnika ds. korporacyjnego systemu zarządzania, Menadżera ds. ryzyka, Pełnomocnika ds. zarządzania jakością oraz Audytora wewnętrznego systemów zarządzania w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Grupie Scanmed S.A, Polskiej Grupie Medycznej, Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie, 5 Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką SP ZOZ w Krakowie.
      Prowadzi projekty wdrożeniowe i doskonalące systemy zarządzania, integracje systemów w grupach kapitałowych oraz audyty wewnętrzne. Współpracując z ponad 100 firmami i placówkami medycznymi, przeprowadził ponad 12 000 godzin konsultacji.
      Prowadzi executive coaching dla kadry zarządzającej przedsiębiorstwami oraz jako Certyfikowany Trener FRIS® wspiera zespoły projektowe w efektywnym osiąganiu celów. Prowadzi szkolenia dla Pełnomocników ds. systemu zarządzania jakością, Audytorów wiodących i wewnętrznych, Menadżerów ds. ryzyka i kadry zarządzającej w zakresie projektowania efektywnych strategii. Posiada ponad 6 000 godzin doświadczenia w zakresie prowadzonych szkoleń i warsztatów dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz wielu polskich uczelni. Od 18 lat związany z DEKRA Certification, gdzie przeprowadził kilkaset audytów certyfikujących, nadzoru i recertyfikujących.
      Wykładowca akademicki, współpracował m.in. z takimi uczelniami, jak Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie i Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Obecnie pełni funkcję Kierownika merytorycznego dwóch kierunków studiów podyplomowych na Uniwersytecie Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie.
      W zakresie działalności pro bono pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Pełnomocników ds. systemowego zarządzania jakością w ochronie zdrowia oraz Przewodniczącego Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego nr 324 ds. zarządzania w organizacjach ochrony zdrowia, jest również członkiem Rady Sektorowej Sektora Zagadnień Podstawowych i Systemów Zarządzania w Polskim Komitecie Normalizacyjnym. Rozwija własną firmę IMPACTIS, specjalizującą się w budowaniu efektywnych systemów zarządzania opartych na transparentnych zasadach działania i pozytywnej kulturze organizacyjnej.
      Barbara Kutryba
      Główny Specjalista w Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ). Wiceprezydent Towarzystwa Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej w Polsce (TPJ). Prezydent Grupy Eksperckiej Komisji Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Pacjenta i Jakości Opieki (2007-2017). Prezydent European Society for Quality in Healthcare (ESQH; 2007 – 2011), obecnie ESQH Fellow. Dyrektor Ośrodka Współpracy z WHO przy Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Członek European Accreditation Council JCI. Partner i koordynator krajowy w projektach dotyczących bezpieczeństwa i jakości opieki: EU Joint Action on Patient Safety and Quality of Care (PaSQ); European Research Network on Quality Management in Healthcare (ENQuAL); Methods of Assessing Response to Quality Improvement Strategies (MARQuIS), Improving the Continuity of Patient Care Through Identification and Implementation of Novel Patient Handover Processes in Europe (HANDOVER); Deepening our Understanding of Quality Improvement in Europe (DUQuE); ekspert w Project on the promotion of self-care systems in the European Union. Platform of experts (PISCE). Koordynator krajowy projektu COST CA19113 (The European Researchers' Network Working on Second Victims –The ERNST Group). Członek European Health Futures Forum. Konsultant WHO i Arab Medical League.
      Halina Kutaj-Wąsikowska
      Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego następnie Studiów Podyplomowych w Szkole Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Fellowship in Quality Improvement na Harvard School of Public Health. Kursy z zakresu bezpieczeństwa pacjenta - International Summer Practicum on Patent Safety (training for trainers) organizowane przez Council of Europe i European Society for Quality in Health Care. W latach 2003-2010 Członek Rady European Society for Quality in Healthcare (ESQH), 2006-2017 Ekspert Polski w zakresie wskaźników jakości opieki w Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), od 1994 pracownik, a w latach 2017-2022 Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
      W latach 1996-2022 współpracowała z Joint Commission International, WHO i polskimi towarzystwami naukowymi w celu wypracowania standardów i programu akredytacji dla obszarów: leczenia szpitalnego, podstawowej opieki zdrowotnej, leczenia uzależnień oraz programu akredytacji dla jednostek diagnostyki patomorfologicznej. Wizytator wiodący w ponad 400 wizytach akredytacyjnych. Prowadziła liczne szkolenia i warsztaty dla wizytatorów akredytacyjnych, szpitali, zakładów patomorfologii z zakresu bezpieczeństwa, wskaźników opieki, oraz analiz zgonów i zdarzeń niepożądanych. Autorka doniesień zjazdowych i publikacji naukowych z zakresu jakości i bezpieczeństwa opieki.
      dr n. med. Anna Włudarczyk
      Lekarz specjalista chorób wewnętrznych oraz anestezjologii i intensywnej terapii. Na co dzień zatrudniona jako starszy asystent w Klinice Intensywnej Terapii i Anestezjologii 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką w Krakowie oraz jako pracownik naukowy i nauczyciel akademicki w Ośrodku Intensywnej Terapii i Medycyny Okołozabiegowej Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie. Prowadzi badania naukowe w obszarze medycyny okołooperacyjnej. Jest członkiem zespołu prowadzącego kursy z zakresu Antimicrobial Stewardship w ramach Europejskiego Towarzystwa Intensywnej Terapii (ESICM). Od kilku lat pozostaje zaangażowana we wdrażanie standardów i poprawę jakości w zakresie farmakoterapii, a szczególnie antybiotykoterapii szpitalnej oraz w organizację opieki okołooperacyjnej w 5 Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką w Krakowie.
      lek. med. Rafał Kacorzyk
      Absolwent Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej im. Mikołaja Kopernika w Krakowie w 1992 roku. Specjalizację w medycynie rodzinnej uzyskał w 1996 r. Od 1997 roku prowadzi przychodnię POZ w Brzozówce powiat krakowski, która 3 krotnie uzyskała certyfikat jakości Akredytacja w POZ. Od wielu lat współpracuje z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w zakresie szkolenia studentów wydziału lekarskiego oraz jest kierownikiem specjalizacji w zakresie medycyny rodzinnej. Absolwent Szkolenia Krajowego w zakresie zarządzania w ochronie zdrowia dla kadry wyższej w ramach projektu HOPE w 2002. Członek General Medical Council w Wielkiej Brytanii od 2005 roku. Członek Zarządu Głównego Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce (KLRwP) należącego do World Organization of Family Doctors -WONCA. Członek Zespołu Eksperckiego do prac nad Centralną Bazą Świadczeń w dziedzinie medycyny rodzinnej powołanego przez Ministra Zdrowia w 2007 roku. W 2012 roku odznaczony przez Ministra Zdrowia “Za zasługi dla ochrony zdrowia”
      Współautor oprogramowania dla ambulatoryjnej opieki medycznej – drEryk powstałego w ramach projektu KLRwP-Ericpol- Ericson w latach 2005-2017. Autor rozdziałów dotyczących informatyzacji w POZ w podręcznikach Medycyny Rodzinnej pod redakcją prof. Adama Windaka w 2014 roku i pod redakcją prof. Bożydara Latkowskiego w 2017 roku. Członek Zespołu przygotowującego pierwszy zestaw standardów akredytacyjnych dla POZ w 2002. Wizytator akredytacyjny jednostek POZ w ramach współpracy z CMJ w Krakowie. Konsultant do spraw POZ i Wizytatorów w projekcie “Wsparcie podmiotów podstawowej opieki zdrowotnej we wdrażaniu standardów jakości i bezpieczeństwa opieki” finansowanego przez UE, a realizowanego przez CMJ w Krakowie w latach 2016-2022.
      dr hab. n. praw. Radosław Tymiński - radca prawny
      Ekspert do spraw legislacji, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Przez 8 lat pracował w Biurze Studiów i Ekspertyz Kancelarii Sejmu (potem Biurze Analiz Sejmowych, gdzie m.in. doradzał sejmowej Komisji Zdrowia) oraz w kancelariach radców prawnych i adwokatów. Współpracuje z samorządami zawodów medycznych m.in. Krajową Izbą Diagnostów Laboratoryjnych, izbami pielęgniarek i położnych, samorządem lekarskim. Jest członkiem Komisji Bioetycznej przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie. Jest autorem kilku książek oraz ponad 150 publikacji naukowych z zakresu prawa medycznego. Jest wykładowcą prawa medycznego na Warszawskiego Uniwersytecie Medycznym oraz na Kolegium Prawa Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Prowadzi własną kancelarię, która specjalizuje się obsłudze prawnej podmiotów leczniczych oraz reprezentowaniu osób wykonujących zawody medyczne w sprawach sądowych. Zajmuje się przede wszystkim obroną lekarzy w sprawach sądowych oraz obsługą podmiotów leczniczych i praktyk lekarskich. Autor bloga www.prawalekarza.pl
      Joanna Wcześniak
      Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego: Wydziału Filologii Polskiej oraz Wydziału Socjologii ze specjalnością Komunikacja Społeczna i Badanie Rynku. Studiowała także literaturę na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.
      Ukończyła Akademię Trenera Biznesu, Kurs Trenerów Zarządzania Matrik oraz kurs Coachingu w pracy managerów oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim oraz w obszarach profesjonalnego controlingu HR. Jest certyfikowanym audytorem normy SA 8000 w zakresie Społecznej Odpowiedzialności. Uczestniczka oraz prelegent licznych konferencji i konwentów HR.
      Z pasją i zaangażowaniem działa i spełnia się zawodowo w obszarze Zarządzania Kapitałem Ludzkimi (HR), wspierając ludzi i organizacje w ich rozwoju i dążeniu do osiągania celów.
      Doświadczenie zdobywałam jako konsultant w strukturach międzynarodowych Agencji Doradztwa Personalnego współpracując z polskimi, jaki i zagranicznymi firmami. Jako specjalista/menadżer/HR biznes partner pracowała w wewnętrznych strukturach działów HR, gdzie odpowiadałam m.in. za realizację polityki HR i wdrożenia: np. procesów rekrutacji, systemów ocen, budowanie ścieżek karier, programy rozwoju talentów, badanie satysfakcji zawodowej pracowników, szkolenia.
      Od 2011 roku związana m.in z branżą medyczną, gdzie w strukturach odpowiada za realizacją projektów i wdrażanie rozwiązań w zakresie strategicznego zarządzania personelem. Jako audytor wspiera organizacje medyczne w osiąganiu jak najwyższych wyników w zakresie wytycznych akredytacji CMJ w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
      Za swoją pracę i osiągniecia dwukrotnie otrzymała Certyfikat HR Najwyższej Jakości jako potwierdzenie realizacji polityki zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o najwyższe standardy. Otrzymała także Certyfikat Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi za efektywny, wyróżniający się na rynku sposób prowadzenia polityki personalnej. Dwukrotnie przyczyniła się do zdobycia nagrody Liderzy w ochronie zdrowia w Grupie Scanmed Multimedis za wdrażanie innowacyjnych i strategicznych rozwiązań w zakresie polityki HR.
      Doświadczony trener rozwoju osobistego, wykładowca, doradca, mentor.
      dr Urszula Sulowska-Banaś
      Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Studium Podyplomowego „Systemowe Zarządzanie Jakością” na Uniwersytecie Ekonomicznym. Doktor nauk ekonomicznych.
      Posiada 13-letnie doświadczenie we wdrażaniu, audytowaniu i doskonaleniu systemów zarządzania jakością w firmach o profilu usługowym. Wieloletni praktyk koordynujący analizę ryzyka i zintegrowane systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych.
      Pełnomocnik Dyrektora ds. zarządzania jakością w Szpitalu Specjalistycznym im. S. Żeromskiego SPZOZ w Krakowie od 14 lat, konsultantka Luqam od 8 lat. Wspiera najwyższe kierownictwo w rozwoju systemu zarządzania jakością. Obecnie rozwija swoje kompetencje w kierunku interdyscyplinarnych analiz klinicznych hospitalizowanych pacjentów i zarządzania projektami bazującymi na wynikach prowadzonych analiz.
      Prowadzi w LUQAM szkolenia otwarte i zamknięte z zakresu zarządzania systemowego. Wykładała na studiach podyplomowych Quality Excellence. Auditor Wiodący ISO 9001 (WSZiB) oraz Systemowe podejście do zarządzania procesami w organizacji (kierunek: Zarządzanie jakością w produkcji i usługach - WSB - Kraków, Żywiec, Cieszyn, Dąbrowa Górnicza). Ostatnio realizowane projekty konsultingowe to m.in. efektywne zarządzanie czasem pracy, wdrażanie i koordynacja analizy ryzyka, certyfikacja ISO 13485 (wprowadzanie wyrobów medycznych na rynek) w firmie wdrażającej nowe rozwiązania telemedyczne, wdrażanie i rozwój systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Prelegentka na licznych konferencjach z zakresu zarządzania jakością.
      Agnieszka Leś
      Ekspert w zakresie zarządzania jakością, ryzykiem medycznym oraz w zakresie projektów optymalizacyjne dla szpitali. Obecnie pracuje ze szpitalami Grupy LUX MED, Instytutem Matki i Dziecka w Warszawie oraz ze szpitalami INTERCARD. Wcześniej przez wiele lat Dyrektor Zarządzania Ryzykiem Medycznym i Jakością w American Heart of Poland S.A. Pracowała między innymi dla Szpitala im. Jana Pawła II w Krakowie, Scanmed S.A., w tym Szpitala św. Rafała w Krakowie, Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.
      Posiada ponad 25 letnie doświadczenie zawodowe w ramach pracy w szpitalach publicznych, jak i niepublicznych, wielospecjalistycznych i wąskoprofilowych.
      Jest ekspertem w zakresie dokumentacji medycznej, jej tworzenia kontroli i oceny. Monitoruje i ocenia wskaźniki działalności klinicznej i jakości. Jest autorem analiz oceny skuteczności i bezpieczeństwa leczenia oraz oceny jakość w szpitalach. Przeprowadza szpitale przez proces akredytacji Ministra Zdrowia oraz przygotowuje do audytów ISO. Prowadzi audyty wewnętrzne.
      Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Ministerstwie Zdrowia. Współpracowała z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia i Towarzystwem Promocji Jakości w obszarze farmakoekonomiki. Wprowadzała w szpitalach systemy ewidencji, nadzoru i analizy zdarzeń niepożądanych. Wdrażała systemy analizy satysfakcji pacjentów oraz oceny skuteczności leczenia, w tym wyników wczesnych i odległych hospitalizacji.
      Jest ekspertem w zakresie oceny merytorycznej wniosków w ramach programu regionalnego Funduszy Europejskich dla Małopolski.
      Justyna Rutkowska
      Psycholog, trener, psychoterapeuta pracujący w nurcie psychoanalitycznym, członek Towarzystwa Promocji Jakości w ochronie zdrowia w Krakowie, członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej, Towarzystwa Psychoonkologicznego. Doświadczenie oraz wiedzę zawodową zdobywała m.in. na Uniwersytecie Śląskim, Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, Śląskim Uniwersytecie Medycznym, Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej, Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, Grupie TROP w Warszawie oraz Szkole Trenerów „Meritum” w Katowicach. Aktualnie studiuje w warszawskim Studium Psychoterapii Analitycznej.
      Od 2022 r. współtworzy kadrę dydaktyczną podyplomowych studiów „Systemowe zarządzanie jakością w ochronie zdrowia” Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Prowadzi zajęcia ze studentami psychologii SWPS m.in. w obszarze zdarzeń niepożądanych, sytuacji trudnych z pacjentem i jego rodziną, jak również zaburzeń psychosomatycznych w ujęciu psychoanalitycznym. Prowadziła zajęcia dydaktyczne i szkolenia m.in. dla Politechniki Śląskiej, Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego, Akademii Dyplomacji Uniwersytetu Śląskiego, Szkoły Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi, Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Poznaniu, Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz licznych ośrodków socjoterapeutycznych, ośrodków pomocy społecznej, interwencji kryzysowej, powiatowych centrów pomocy rodzinie w całej Polsce. Szkoliła także kadrę m.in. Zakładów Poprawczych i Schronisk dla Nieletnich w Dominowie, Głogowie, Grodzisku Wielkopolskim, Sadowicach, Świdnicy, Chojnicach. Przeprowadziła szkolenia i warsztaty dla kilkudziesięciu jednostek medycznych, oświatowych, resocjalizacyjnych w całej Polsce. Ponad 15 lat pracowała w kontakcie z pacjentem onkologicznym, jego rodziną, jak również dziećmi i rodzinami w żałobie w Zespole Hospicyjnej Opieki Domowej oraz Poradni Medycyny Paliatywnej.
      Wspiera rozwój kompetencji zdrowej komunikacji, asertywności i radzenia sobie ze stresem wśród lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, opiekunów, psychologów, psychoonkologów, pracowników rejestracji oraz administracji, a także koordynatorów i ordynatorów w jednostkach ochrony zdrowia. Od wielu lat prowadzi szkolenia w polskich jednostkach ochrony zdrowia. Współpracuje z Fundacją Instytut Profilaktyki Zakażeń w Warszawie oraz wieloma jednostkami ochrony zdrowia w Polsce. W okresie grudzień 2017 r. – maj 2018 r. była trenerem psychologiczno-medycznego zespołu szkoleniowego projektu „Zarządzanie bezpieczeństwem opieki – monitorowanie zdarzeń niepożądanych. Wsparcie szpitali we wdrażaniu standardów jakości i bezpieczeństwa opieki” realizowanego przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia 2016 – 2019. Projekt realizowany był na zlecenie Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
      Zainteresowana jest higieną psychiczną pracowników medycznych, kulturą braku oskarżeń i braku stygmatyzacji, rozumieniem w miejsce oceniania, zdarzeniami niepożądanymi, ergonomią pracy, co wyraża w publikowanych artykułach, wywiadach, autorskich szkoleniach i wykładach. Interesuje się także psychoneurobiologią i psychosomatyką. Od około 20 lat prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną. Swoją pracę poddaje superwizji, uczestniczy w seminariach. Od 2007 r. jest dyrektorem VERSO Instytut Psychoterapii i Zdrowia w Tychach. Ukończyła program „Zarządzanie energią życiową 8xO” Wojciecha Eichelbergera oraz „Grupę otwarcia” w Laboratorium Psychoedukacji. Posiada Certyfikat Simonton Cancer Center oraz Racjonalnej Terapii Zachowania I i II stop.
      Magdalena Dmuch - adwokat
      Zajmuje się: obronami w sprawach karnych, sprawami rozwodowymi, obronami w sprawach z zakresu odpowiedzialności zawodowej. Dziedziny prawa: prawo medyczne, prawo karne, prawo rodzinne.
      Wykształcenie: absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (2018) oraz Podyplomowych Studiów na kierunku Prawo Medyczne i Bioetyka na Uniwersytecie Jagiellońskim (2019). Pracę magisterską pisała na temat Specyfiki dowodowej procesów medycznych. Jest współautorem komentarza do Kodeks karny. Przepisy stosowane w sprawach medycznych oraz komentarza do ustawy o ochronie zdrowia psychicznego.
      Doświadczenie: pracowała w Biurze Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy oraz w kancelariach adwokackich. Z kancelarią współpracuje od 2018 r.
      Grzegorz Wymysłowski - radca prawny
      Zajmuje się: obsługami prawnymi, audytami podmiotów leczniczych i aptek, obronami w sprawach z zakresu odpowiedzialności zawodowej, procesami cywilnymi. Dziedziny prawa: prawo medyczne, prawo cywilne.
      Wykształcenie: absolwent interdyscyplinarnych studiów Prawa oraz Finansów i Rachunkowości na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (2015). Ukończył studia podyplomowe z prawa medycznego organizowane przez INP PAN (2022).
      Doświadczenie: pracował jako redaktor-prawnik w czasopiśmie "Polski Prawnik" (2015), potem w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (2016-2018), pracował w spółkach Skarbu Państwa (2018-2021). Z Kancelarią współpracuje od 2021 r.
      Roksana Siewierska-Stachura
      Absolwentka studiów podyplomowych Menedżer Jakości na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Systemowego zarządzania jakością w ochronie zdrowia na Uniwersytecie Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie.
      Certyfikowany Pełnomocnik Zintegrowanych Systemów Zarządzania oraz Audytor Wewnętrzny systemów ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, PN-ISO 45001 i ISO 27001:2017.
      Doświadczenie zawodowe zdobywała w instytucjach i przedsiębiorstwach z różnych branż, by finalnie swoją ścieżkę związać z ochroną zdrowia. Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Dyrektora ds. Zarządzania Jakością równocześnie zajmuje stanowisko Kierownika Zespołu Zarzadzania Jakością w 5 Wojskowym Szpitalu Klinicznym SP ZOZ w Krakowie. W ramach pełnionej funkcji odpowiada za nadzór nad systemem zarządzania jakością, koordynację procesów akredytacyjnych oraz współpracę z zespołami audytorów.
      W ramach działalności pro bono jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Pełnomocników ds. Systemowego Zarządzania Jakością w Ochronie Zdrowia równocześnie pełniąc funkcję Sekretarza. Reprezentuje 5 Wojkowy Szpital Kliniczny w Krakowie w Polskim Komitecie Normalizacyjnym pełniąc funkcję członka komitetu technicznego nr 324 ds. Zarządzania w Organizacjach Ochrony Zdrowia aktywnie działając w środowisku międzynarodowym na rzecz rozwoju systemów zarzadzania jakością w ochronie zdrowia.
      Według metodologii FRIS® jest Partnerem-Dyplomatą, co doskonale oddaje jej styl pracy – budowanie relacji, współpraca i dążenie do realizacji celów w oparciu o zaufanie i wzajemne wsparcie. Jak sama mówi, w życiu zawodowym i osobistym najważniejsze są dla niej rzeczowe spotkania z ludźmi, którzy potrafią docenić i inspirować do dalszego rozwoju.

      WYKŁADOWCY

      Marcin Bugała

      Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych Systemowe zarządzanie jakością w ochronie zdrowia.
      Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie: Wydziału Humanistycznego na kierunku Politologia. Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie na kierunku Systemowe Zarządzanie Jakością oraz studia podyplomowe w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Controlling i finanse przedsiębiorstw.
      Ukończył kurs Auditorów Wiodących Systemu Zarządzania Jakością w DEKRA Certification, kurs Certified Internal Auditor (CIA) w Ernst & Young, kurs Six Sigma Black Belt posiadający licencję The Council for Six Sigma Certification (CSSC) w Akademii Białego Kruka oraz Szkołę Coachów „The Art & Science of Coaching” na Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego uzyskując tytuł Erickson Solution-Focused Coach Certificate (ESFCC).
      Certyfikowany Audytor wiodący systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2015, Audytor wiodący standardu usług szkoleniowo-rozwojowych 2.0 Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, Audytor wewnętrzny systemu zarządzania ciągłością działania wg normy ISO 22301: 2012 oraz Asesor międzynarodowej nagrody jakości DEKRA Award. Przeprowadził ponad 200 audytów zewnętrznych (certyfikujących i nadzoru) oraz kilkaset audytów wewnętrznych.
      Trener DEKRA Polska. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla Pełnomocników ds. systemu zarządzania jakością, Audytorów wiodących i wewnętrznych systemów zarządzania jakością, Menadżerów ds. ryzyka oraz kadry zarządzającej z zakresu projektowania i wdrażania efektywnych strategii przedsiębiorstw. Prowadził wykłady i warsztaty na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim) na studiach podyplomowych Zarządzanie Kapitałem Ludzkim oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie (Wydział Zarządzania i Informatyki) na studiach podyplomowych Quality Exellence – Audytor Wiodący ISO 9001. Posiada ponad 3 000 godzin doświadczenia w zakresie prowadzonych szkoleń i warsztatów dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz wielu polskich uczelni.
      Doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc przez wiele lat funkcje Pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością, Menadżera ds. ryzyka i Audytora wewnętrznego systemów zarządzania jakością m.in. w: Komendzie Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Grupie Scanmed S.A, Polskiej Grupie Medycznej, Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie. Ponadto pracując dla firm doradczych prowadził projekty wdrożeniowe i doskonalące systemy zarządzania jakością, systemy zarządzania ryzykiem, integracje systemów zarządzania w grupach kapitałowych oraz audyty wewnętrzne systemów zarządzania jakością. W ramach pracy doradczej odwiedził ponad 100 przedsiębiorstw i przeprowadził ponad 8 000 godzin konsultacji. Dodatkowo prowadzi executive coaching dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw, równocześnie będąc Certyfikowanym Trenerem FRIS współpracuje z zespołami projektowymi w kierunku zwiększania ich efektywności w osiąganiu postawionych celów. Aktualnie pracuje jako Pełnomocnika Komendanta ds. zarządzania jakością w 5 Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką SP ZOZ w Krakowie oraz prowadzi własną firmę specjalizującą się w budowaniu i wdrażaniu efektywnych systemów zarządzania opartych na transparentnych zasadach funkcjonowania i pozytywnej kulturze organizacyjnej.
      Pełni funkcje Przewodniczącego Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego nr 324 ds. Zarządzania w Organizacjach Ochrony Zdrowia oraz jest członkiem Rady Sektorowej Sektora Zagadnień Podstawowych i Systemów Zarządzania w Polskim Komitecie Normalizacyjnym. Ponadto jest członkiem Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska.

      Barbara Kutryba
      Główny Specjalista w Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ). Wiceprezydent Towarzystwa Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej w Polsce (TPJ). Prezydent Grupy Eksperckiej Komisji Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Pacjenta i Jakości Opieki (2007-2017). Prezydent European Society for Quality in Healthcare (ESQH; 2007 – 2011), obecnie ESQH Fellow. Dyrektor Ośrodka Współpracy z WHO przy Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Członek European Accreditation Council JCI. Partner i koordynator krajowy w projektach dotyczących bezpieczeństwa i jakości opieki: EU Joint Action on Patient Safety and Quality of Care (PaSQ); European Research Network on Quality Management in Healthcare (ENQuAL); Methods of Assessing Response to Quality Improvement Strategies (MARQuIS), Improving the Continuity of Patient Care Through Identification and Implementation of Novel Patient Handover Processes in Europe (HANDOVER); Deepening our Understanding of Quality Improvement in Europe (DUQuE); ekspert w Project on the promotion of self-care systems in the European Union. Platform of experts (PISCE). Koordynator krajowy projektu COST CA19113 (The European Researchers’ Network Working on Second Victims –The ERNST Group). Członek European Health Futures Forum. Konsultant WHO i Arab Medical League.

       

      dr n. med. Jerzy Kulikowski

      Absolwent Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Krakowie w roku 1962, po dwuletnim stażu podyplomowym rozpoczął pracę w Szpitalu im. Edmunda Biernackiego (obecnie Szpital oo. Bonifratrów) w Wojewódzkim Oddziale Chirurgii Naczyń. W roku 1990 obronił pracę doktorską z zakresu chirurgii naczyniowej. W następnym roku wygrał konkurs na ordynatora Oddziału Chirurgii Ogólnej, który to Oddział prowadził do przejścia na emeryturę w roku 2003.
      Od 2006 roku pełni funkcję prezydenta Towarzystwa Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej w Polsce. Współpracuje ściśle z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia jako wizytator akredytacyjny. Od wielu lat prowadzi wykłady i szkolenia dla kadry zarządzającej szpitali w zakresie zapewnienia jakości opieki i bezpieczeństwa pacjentów oraz personelu ochrony zdrowia.

      Michał Bedlicki
      Z-ca Dyrektora Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Współtwórca Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia oraz Programu Akredytacji w Ochronie Zdrowia. Wykładowca w zakresie zarządzania jakością w ochronie zdrowia. Tworzył standardy Akredytacyjne dla Szpitali Ostrych, Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Szpitali wąskoprofilowych. Wizytator Akredytacyjny z ponad 20 letnim doświadczeniem w tym zakresie. Konsultant szpitali wdrażających narzędzia jakościowe. Autor Rankingu „Bezpieczny Szpital” publikowanego w Rzeczpospolitej. Autor publikacji w zakresie jakości i bezpieczeństwa pacjenta. Prowadził badania nad monitorowaniem wskaźników jakości w polskich szpitalach. Organizator ponad 20 Konferencji „Jakość w Opiece Zdrowotnej”. Współtwórca systemu badania opinii pacjentów „PASAT”, Rejestru Odleżyn.  Członek grupy wskaźników jakości i bezpieczeństwa pacjenta OECD. Doradca WHO w zakresie wdrażania systemów zewnętrznej jakości. Wieloletni  Członek Zarządu Towarzystwa Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej w Polsce. Interesuje się wykorzystaniem technologii informatycznych służących bezpieczeństwu pacjentów i wykorzystanie e-zdrowia dla poprawy komunikacji w opiece zdrowotnej.

      Joanna Wcześniak
      Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego: Wydziału Filologii Polskiej oraz Wydziału Socjologii ze specjalnością Komunikacja Społeczna i Badanie Rynku. Studiowała także literaturę na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.
      Ukończyła Akademię Trenera Biznesu, Kurs Trenerów Zarządzania Matrik oraz kurs Coachingu w pracy managerów oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim oraz w obszarach profesjonalnego controlingu HR. Jest certyfikowanym audytorem normy SA 8000 w zakresie Społecznej Odpowiedzialności. Uczestniczka oraz prelegent licznych konferencji i konwentów HR.
      Z pasją i zaangażowaniem działa i spełnia się zawodowo w obszarze Zarządzania Kapitałem Ludzkimi (HR), wspierając ludzi i organizacje w ich rozwoju i dążeniu do osiągania celów.
      Doświadczenie zdobywała jako konsultant w strukturach międzynarodowych Agencji Doradztwa Personalnego współpracując z polskimi, jaki i zagranicznymi firmami. Jako specjalista/menadżer/HR biznes partner pracowała w wewnętrznych strukturach działów HR, gdzie odpowiadałam m.in. za realizację polityki HR i wdrożenia: np. procesów rekrutacji, systemów ocen, budowanie ścieżek karier, programy rozwoju talentów, badanie satysfakcji zawodowej pracowników, szkolenia.
      Od 2011 roku związana m.in z branżą medyczną, gdzie w strukturach odpowiada za realizacją projektów i wdrażanie rozwiązań w zakresie strategicznego zarządzania personelem. Jako audytor wspiera organizacje medyczne w osiąganiu jak najwyższych wyników w zakresie wytycznych akredytacji CMJ w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
      Za swoją pracę i osiągnięcia dwukrotnie otrzymała Certyfikat HR Najwyższej Jakości jako potwierdzenie realizacji polityki zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o najwyższe standardy. Otrzymała także Certyfikat Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi za efektywny, wyróżniający się na rynku sposób prowadzenia polityki personalnej. Dwukrotnie przyczyniła się do zdobycia nagrody Liderzy w ochronie zdrowia w Grupie Scanmed Multimedis za wdrażanie innowacyjnych i strategicznych rozwiązań w zakresie polityki HR.
      Doświadczony trener rozwoju osobistego, wykładowca, doradca, mentor.

      dr Urszula Sulowska-Banaś
      Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Studium Podyplomowego „Systemowe Zarządzanie Jakością” na Uniwersytecie Ekonomicznym. Doktor nauk ekonomicznych.
      Posiada 13-letnie doświadczenie we wdrażaniu, audytowaniu i doskonaleniu systemów zarządzania jakością w firmach o profilu usługowym. Wieloletni praktyk koordynujący analizę ryzyka i zintegrowane systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych.
      Pełnomocnik Dyrektora ds. zarządzania jakością w Szpitalu Specjalistycznym im. S. Żeromskiego SPZOZ w Krakowie od 14 lat, konsultantka Luqam od 8 lat. Wspiera najwyższe kierownictwo w rozwoju systemu zarządzania jakością. Obecnie rozwija swoje kompetencje w kierunku interdyscyplinarnych analiz klinicznych hospitalizowanych pacjentów i zarządzania projektami bazującymi na wynikach prowadzonych analiz.
      Prowadzi w LUQAM szkolenia otwarte i zamknięte z zakresu zarządzania systemowego. Wykładała na studiach podyplomowych Quality Excellence. Auditor Wiodący ISO 9001 (WSZiB) oraz Systemowe podejście do zarządzania procesami w organizacji (kierunek: Zarządzanie jakością w produkcji i usługach – WSB – Kraków, Żywiec, Cieszyn, Dąbrowa Górnicza). Ostatnio realizowane projekty konsultingowe to m.in. efektywne zarządzanie czasem pracy, wdrażanie i koordynacja analizy ryzyka, certyfikacja ISO 13485 (wprowadzanie wyrobów medycznych na rynek) w firmie wdrażającej nowe rozwiązania telemedyczne, wdrażanie i rozwój systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Prelegentka na licznych konferencjach z zakresu zarządzania jakością.

       

      Agnieszka Leś (Latocha)
      Dyrektor Zarządzania Ryzykiem Medycznym i Jakością w American Heart of Poland S.A., firmie skupiającej 17 szpitali, poradni, laboratoria i pracownie diagnostyczne. Posiada 25 letnie doświadczenie zawodowe w ramach pracy w szpitalach publicznych, jak i niepublicznych, wielospecjalistycznych i wąskoprofilowych.
      Jest ekspertem w zakresie dokumentacji medycznej, jej tworzenia kontroli i oceny. Specjalizuje się w tworzeniu i implementacji procesów oraz zarządzaniu ryzykiem związanym z dokumentacją medyczną, w szczególności projektowaniem i audytowaniem dokumentacji, szkoleniem personelu.
      Monitoruje i ocenia wskaźniki działalności klinicznej i jakości. Jest autorem licznych analiz oceny skuteczności i bezpieczeństwa leczenia oraz oceny jakość w szpitalach. Jest liderem i konsultantem procesu akredytacyjnego (akredytacji Ministra Zdrowia) dla szpitali wielospecjalistycznych oraz wąskospecjalistycznych.
      Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Ministerstwie Zdrowia. Współpracowała z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia i Towarzystwem Promocji Jakości w obszarze farmakoekonomiki. Wprowadzała w szpitalach systemy ewidencji, nadzoru i analizy zdarzeń niepożądanych. Wdrażała systemy analizy satysfakcji pacjentów oraz oceny skuteczności leczenia, w tym wyników wczesnych i odległych hospitalizacji
      Była ekspertem w zakresie oceny merytorycznej wniosków w ramach programów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej dziedzinie ochrony zdrowia, w tym rekomendowała do dofinansowania wnioski w RPO Województwa Małopolskiego.
      Pracowała między innymi dla Szpitala im. Jana Pawła II w Krakowie, Scanmed S.A., w tym Szpitala św. Rafała w Krakowie, szpitali Intercard Sp. z.o.o., GVM Carint, Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, od 2014 roku związana z Grupą American Heart of Poland.

      Justyna Rutkowska
      Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
      Członek Nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej
      Członek Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego
      Dyplomowany psycholog i psychoterapeuta pracujący w nurcie psychodynamicznym. Prowadzi psychoterapię indywidualną młodzieży i dorosłych. Ukończyła psychologię na Wydziale Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego. Posiada specjalność kliniczno-wychowawczą dzieci i młodzieży oraz kliniczno-sądową. Jest w trakcie uzyskania certyfikatu psychoterapeuty w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Ukończyła 4-letnie szkolenie w zakresie psychoterapii oraz 2-letni fakultet terapii dzieci i młodzieży również w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
      Ukończyła także roczny kurs Podstaw Psychoterapii Psychoanalitycznej w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej, Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej, jak również podyplomowe kursy specjalizacyjne w zakresie podstaw psychiatrii – diagnozy oraz terapii zaburzeń psychicznych na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Górnośląskim Centrum Medycznym na Oddziale Psychiatrii i Psychoterapii oraz podyplomowe kursy w zakresie opieki paliatywnej i propedeutyki medycyny paliatywnej w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w Zakładzie Medycyny Paliatywnej i Wojewódzkiej Przychodni Leczenia Bólu i Medycyny Paliatywnej w Katowicach.
      Jest certyfikowanym terapeutą psychoonkologicznego Programu Simonton Cancer Center. Odbyła I i II stop. kursów Racjonalnej Terapii Zachowania zorganizowanych przez UNICORN oraz Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej. Wzięła udział w Grupie Otwarcia Laboratorium Psychoedukacji. Uczestniczy w wykładach i konferencjach Instytutu Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal w Warszawie, Polskiego Towarzystwa Psychodynamicznego, Polskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego, Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego oraz Krakowskiej Szkoły Psychoterapii Psychoanalitycznej. Ukończyła cały cykl programu „8xO” Wojtka Eichelbergera.
      Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy psychologa, terapeuty, psychoonkologa. Wiele lat pracowała w kontakcie z pacjentem hospicyjno-paliatywnym oraz onkologicznym, jego rodziną, jak również dziećmi i rodzinami w żałobie. Prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady w zakresie higieny psychicznej, analizy źródłowej zdarzeń niepożądanych oraz ergonomii bezpieczeństwa w ochronie zdrowia. Wspiera rozwój kompetencji zdrowej komunikacji wśród lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, opiekunów, psychologów, psychoonkologów, pracowników rejestracji oraz administracji, a także koordynatorów i ordynatorów w jednostkach ochrony zdrowia. Od wielu lat prowadzi szkolenia w polskich szpitalach i placówkach NZOZ-ów. Współpracuje z Towarzystwem Promocji Jakości oraz Fundacją Instytut Profilaktyki Zakażeń. W okresie: grudzień 2017 r. – maj 2018 r. była trenerem psychologiczno-medycznego zespołu szkoleniowego projektu „Zarządzanie bezpieczeństwem opieki – monitorowanie zdarzeń niepożądanych. Wsparcie szpitali we wdrażaniu standardów jakości i bezpieczeństwa opieki” realizowanego przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia 2016 – 2019. Projekt realizowany był na zlecenie Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.

      Jadwiga Koźmińska-Kiniorska
      Trener I i II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
      Psychoonkolog Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego
      Superwizor psychoonkologii Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego

      Posiada wieloletnie różnorodne doświadczenie w pracy psychoterapeuty i trenera. Szkoliła się w różnych podejściach teoretycznych, które integruje w swojej terapeutycznej pracy, jak i pracy warsztatowo-szkoleniowej. Indywidualnie pracuje głównie w nurcie psychoterapii psychoanalitycznej. Swoją pracę poddaje superwizji, uczestniczy w seminariach kliniczno-teoretycznych.
      Doświadczenie oraz wiedzę zawodową zdobywała w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie, Laboratorium Psychoedukacji, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Zainteresowana jest relacją psychika-ciało, co wyraża w publikowanych artykułach magazynu psychologicznego „Charaktery” oraz autorskich wystąpieniach na ogólnopolskich psychologicznych i psychoonkologicznych konferencjach. Jest członkiem Zespołu dydaktycznego Krakowskiej Szkoły Psychoterapii Psychoanalitycznej.
      Wspiera rozwój kompetencji zdrowej komunikacji wśród lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, opiekunów, psychologów, psychoonkologów, pracowników rejestracji oraz administracji, a także koordynatorów i ordynatorów w jednostkach ochrony zdrowia. Od wielu lat prowadzi szkolenia w polskich szpitalach i placówkach NZOZ-ów. Współpracuje z Towarzystwem Promocji Jakości oraz Fundacją Instytut Profilaktyki Zakażeń. W okresie: grudzień 2017 r. – maj 2018 r. była trenerem psychologiczno-medycznego zespołu szkoleniowego projektu „Zarządzanie bezpieczeństwem opieki – monitorowanie zdarzeń niepożądanych. Wsparcie szpitali we wdrażaniu standardów jakości i bezpieczeństwa opieki” realizowanego przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia 2016 – 2019. Projekt realizowany był na zlecenie Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.

      • Wykłady 0
      • Quizy 0
      • Liczba godzin 236
      • Semestry 2
      • Cena za semestr 3 100 zł
      • Studenci 0
      • Oceny Tak
      • Opis
      3 100 zł
      • Udostępnij:

      Zobacz także:

      Akademia Architekta wnętrz Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Akademia Architekta wnętrz

      0
      0
      3 250 zł
      Akademia menedżera Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Akademia menedżera

      0
      0
      3 250 zł
      Analityk ds. Cyberbezpieczeństwa Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Analityk ds. Cyberbezpieczeństwa

      0
      0
      4 250 zł
      Audyt wewnętrzny Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Audyt wewnętrzny

      0
      0
      2 750 zł
      Business English (Język angielski w biznesie) Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Business English (Język angielski w biznesie)

      0
      0
      3 250 zł

      Pełna oferta

      • Kursy
      • Kursy - rekrutacja
      • Kursy z zakresu USG
      • Nowość
      • Rekrutacja
      • Rekrutacja przedłużona
      • Specjalizacje
      • Studia podyplomowe
      • Studia podyplomowe - Warszawa

      Ostatnio dodane

      Akademia Architekta wnętrz

      Akademia Architekta wnętrz

      3 250 zł
      Akademia menedżera

      Akademia menedżera

      3 250 zł
      logo-uafm-bialy

      12 25 24 547, 12 25 24 546

      podyplomowe@uafm.edu.pl

      Kolegium Kształcenia Podyplomowego
      Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

      ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków
      budynek A, pok. A 215

      czynne: wtorek-sobota 8.30-15.30

      Facebook-f Instagram Youtube Linkedin

      Kolegium Kształcenia Podyplomowego. Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie

      Polityka prywatności | administracja stroną

      • uafm.edu.pl